מוזס: כשלון ההתנתקות מגוש קטיף צריך להוות אזהרה לעתיד

    שלמה בן יוסף No Comments on מוזס: כשלון ההתנתקות מגוש קטיף צריך להוות אזהרה לעתיד
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במלאות 9 שנים להתנתקות קיימה מליאת הכנסת דיון מיוחד. הדיון התקיים ביוזמת כמה חברי כנסת, ביניהם ח"כ מנחם אליעזר מוזס. בתחילת נאומו במליאה בחר ח"כ מוזס להקריא תמלול נאום של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין במלאת שנה ליציאה מעזה: "סיפורי הבלהות של הליכוד מוכרים. הרי גם הבטיחו לנו קטיושות מעזה. כבר שנה רצועת עזה נתונה בעיקרה למרות הרשות הפלסטינאית. לא הייתה עוד אף קטיושה ולא תהיה קטיושה… הכול דיבורים. הליכוד פוחד פחד מוות מהשלום. פחדני השלום!"

    מוזס המשיך בנאומו ותאר את הקשיים בהם נתקלו התושבים המפונים ואת אשליית הכזב שפיזרה הממשלה: "בעוד שלושה שבועות, ביום תשעה באב, יימלאו תשע שנים לאסון העקירה מרצועת עזה. ממשלות ישראל לדורותיהן, יישבו את גוש קטיף באלפי משפחות. במקום להעריכם ולהוקירם, גמלו להם בעקירה מבתיהם.

    בתקופה שכיהנתי כחבר בוועדת השרים לעניין ההתנתקות, נחשפתי מקרוב לתלאות ולמסכת הייסורים שעברו העקורים, ולטרגדיות המשפחתיות עימם התמודדו ועדיין מתמודדים העקורים גם כיום, בחלוף 9 שנים. מוזס אמר עוד: "נכון להיום, מדינת ישראל כולה נתונה תחת מתקפת טילים רצחנית ובמקום לחזור לרצועה ולהכות בהם, נתלים בכל יוזמה להפסקת אש. העולם כולו מגנה את ישראל, למרות שבמקביל מתנהלות מערכות סוערות בסוריה, שם נהרגים מאות איש מידי יום והעולם שותק! או בעירק שם השקיעה ומשקיעה ארה"ב מליארדים רבים, הקיצוניים משתלטים ושום גינוי לא נשמע ורק ישראל המותקפת בטילים מגנים מכל עבר.

    אין שום דרך להתמודד עם ירי הטילים, זולת להכות בחמאס עד חרמה. החמאס חייב מיליארד וחצי ש"ח לחברת החשמל, למה לא לנתק להם את החשמל עד תשלום מלוא החוב. למה להמשיך ולספק להם חשמל חינם, המשמש בין היתר, את המחרטות לייצור הטילים המכוונים כנגדנו? במקום להשקיע את תקציבי העתק שהוזרמו לחמאס ממדינות ערב בבניית תחנת כח מקומית, בחרו להשקיע ברכישת אמצעי לחימה".

    בסיום דבריו אמר מוזס "אם יש לקח שצריך להילמד מההתנתקות הוא: שאסור לחזור על הטעות של החזרת שטחים. כל שטח שהוחזר הפך לבסיס טרור. מה שנעשה או לא נעשה, לא נזכה באהדת ותמיכת העולם. כבר נקבע: "עם לבדד ישכון, ובגויים לא יתחשב". תמיד נשאר "עם לבדד" ולכן, "בגויים לא יתחשב".



    0 תגובות